Companies
MUBA supports and finances its projects with proceeds from ticketing and sponsorships.
It is essential the support of companies that believe in the mission of MUBA and that allow the development and production of shared projects, both the playful exhibitions and thematic workshops, on specific briefings and shared objectives.
Partner
Becoming a partner means entering into a constant and continuous dialogue with MUBA and its public, actively supporting the planning and all the projects of the Museum; it also means giving value to your brand as a promoter of culture and part of an excellent initiative.
Sponsor playful exhibition
Becoming a sponsor of the playful exhibition, a great exclusive production of MUBA, means for a company to gain immediate visibility both on the territory and at national level. The company logo will be present on all the communication materials related to the exhibition and the sponsor will also be present in the activities that make up the program schedule: cultural review for adults, training courses and special events.
Sponsor thematic workshop
Becoming a sponsor of a thematic workshop means collaborating with MUBA in the design and development of a tailor-made project that enhances and promotes the company's identity and objectives, relying on the professionalism and twenty-year experience of the MUBA team.
TEAM BUILDING
MUBA offers the team building proposal named RISORSE CREATIVE. The project has been created with the aim of offering companies an artistic-cultural experience within the museum spaces, promoting a creative path that aims at the development of personal and group resources.
MUBA thanks all the institutions, entities and companies that have accompanied and supported the growth of the Museum over the years and have contributed to the realization of many activities:
Accenture, Alleanza Assicurazioni, Apple, Artemide, Artfin, Autostrade per l'Italia, Banca Intesa, Basf, Bayer, Bisazza, Ceresio SIM, Confindustria, Coop Lombardia, Danese, DEA Junior, EDISON, Exibo, Ferrero Kinder Sorpresa, Fila Giotto, Fondazione Cariplo, FS, HSBC, ICET, IGP Decaux, Ilti luce, Inail, Magis, Malerba, Manpower, Mondadori, Nestlé Vera, OVS, Philips lighting, Sanofi, San Pellegrino, Siram, The Styleoutlets Vicolungo e Castelguelfo, Zambon
CONTATTACI
Cinzia Cattoni
MUBA x Ferrovie
In occasione dell'inaugurazione del nuovo treno ultraveloce Frecciarossa 1000, Ferrovie dello Stato ha incaricato MUBA, EXPLORA Roma e Città della Scienza di Napoli di realizzare un’installazione permanente del nuovo modello e di organizzare dei momenti di approfondimento relativi ai contenuti innovativi e alla nuova tecnologia del Frecciarossa 1000.
MUBA ha declinato il tema in due diverse attività:
• Installazione permanente Frecciarossa 1000
• Laboratori sul tema de “Il viaggio”
Il risultato finale è stata una partnership di grande successo, che ha permesso a migliaia di bambini di giocare con Frecciarossa 1000 e di far parte di un progetto ludico-educativo che ha veramente “collegato” l’Italia.
MUBA x Kinder
Per “Giochiamo insieme”, iniziativa organizzata da Kinder Sorpresa, MUBA ha ideato 3 laboratori d’artista durante i quali genitori e bambini hanno potuto scoprire e riscoprire il loro lato creativo, per creare insieme una vera opera d’arte contemporanea.
MUBA x la sicurezza
Dal 2002 MUBA si occupa di diffondere e promuovere il tema della sicurezza e, in più di 50 sedi italiane, ha coinvolto oltre 150.000 bambini e 15.000 insegnanti con progetti itinerati su tutto il territorio nazionale, creati in collaborazione con INAIL e Confindustria.
I progetti realizzati nell’ambito della sicurezza sono stati inoltre patrocinati da MIUR, Alto Patronato della Presidenza della Repubblica e dalle istituzioni locali nelle regioni e comuni dove si sono svolte.